סיכום הטיול למרוקו יוני 2006
מצורף סיכום הטיול המדהים יוני 2006

מאת:
ניסים



סיכום הטיול למרוקו – יוני 2006

 

כולל מדבר סהרה והרי האטלס

 PMA11/6-21/6

מדריך הקבוצה נסים חיימוב  :0544761874

 

יום 1

תל אביב -  קזבלנקה -  רבאט

TEL AVIV – CASABLANKA - RABAT

 

טסנו מתל אביב דרך יעד ביניים לקזבלנקה, בירתה הכלכלית של מרוקו והגדולה שבעריה. העיר נוסדה במאה השישית לפנה"ס על ידי הפיניקים והתפתחה משמעותית תחת השלטון הצרפתי במאה העשרים. עם הנחיתה נמשיך צפונה לרבאט הבירה המלכותית. העיר בנויה בשפך נהר על שפת האוקיאנוס האטלנטי. העיר החמישית בגודלה ואחת מארבעת הערים המלכותיות,בנויה על השוליים הצפוניים של האטלס התיכון. ביקור  במוזוליאום – מקום קבורתם של המלכים מוחמד החמישי וחסן השני ראינו את שרידי המסגד שכרס ברעידת האדמה ואת המנהרט המיוחד שנבנה ע"י השליט אל מנצור זה שבנה את הקוטוביה במרקש ואת החירלדה בסיביליה. , נצפה על ארמון המלך המרשים, ביקרנו בקסבה אודיה המפורסמת שהיתה שייכת לשושלת האלמואחדים צפינו לעבר העיר סאלה ולעבר שפך הנהר לכוון האטלנטיק..

 

יום 2

רבאט – מקנס – וולוביליס – פס

– MEKNES – VOLUBILIS - FES

 

בבוקר יצאנו  למקנס, בירת מרוקו בזמן שלטון הסולטאן מולאי איסמעיל  לקראת סוף המאה ה – 16. ערכנו  סיור פנורמי כולל ביקור ברובע היהודי, בקברו של מולאי  איסמעיל ובאורוות המפורסמות.ביקור בשוק המרכזי הנפרס אל מול שער אל מנצור המפורסם והיפיפה .ביקור במלאח (הגטו) היהודי בבית הכנסת ובבית העלמין היהודי.

 אנו בדרכנו לוולוביליס – אתר ארכיאולוגי מהתקופה הרומית. לסיומו של יום הגענו לפס, הבירה הדתית והתרבותית של האיסלאם במרוקו.

 

יום 3 פס

FES

 

פס נמנית, אף היא, על הערים המלכותיות ושמרה על צביונה העתיק יותר מכל עיר מרוקאית אחרת. העיר נוסדה במאה השמינית ומרתקת ברבעיה. במבוך סמטאותיה המפותלות ועשרות מסגדים וארמונות בתי לימוד הדת וכל זה משתלב באווירה של השווקים הסואנים. ניכנסנו לתוך המדינה הגדולה והיפה שבה שוק צבעוני ורועש. ביקור ברחבת הארמון, ראינו את אתריה הרבים בהם מבני דת חשובים – מסגדים ומדרסות,ביתו של הרמב"ם .ביקור במדרסת-בואינאן בת 600 שנה הקשורה לרמב"ם .הצצנו(עם אף סתום) לעבר תעשיית העור וצביעתו בתהליכים מקדמת דנא. בפס פעלה קהילה יהודית מפוארת שהדמות המוכרת ביותר שחי בה היה הרמב"ם. ביקור  במלח וברובע היהודי העתיק. לסיום ערכנו תצפית על העיר העתיקה והחדשה מאחד המבצרים המשוחזרים שהקיפו את העיר פס. המשכנו למפעל הקרמיקה המרשים באזור זה של פס.

בערב יצאנו למופעע ברברי המשולב הריכודי בטן.

 

 

יום 4

איפרן – אראשידיה – ארפוד

IFRAN – ER RACHIDIA – ERFOUD

 

היום יצאנו מוקדם בבוקר חצינו את הרי האטלס דרומה. עצירה באיפרן – שמורת טבע ועיירת קיט הררית יפהפייה בגובה 2650 מטר(בדרך עצרנו להליכה רגלית קצרה ביערות הארזים המקסימים ביופים) . במקום, בתי רעפים מסוגננים, ושם גם משכנו של אחד מארמונות המלך. המקום מושך נופשי קיץ ותיירי סקי בחורף.

המשכנו לאראשידיה שלמרגלות הרי האטלס הגבוה מטרתנו הסהרה לאזור נאות המדבר תפיללת וארפוד.

 

 

 

יום 5

ג'פים בסהרה - קניון הטודרה הדאדס ווארזאזאת

SAHARA DESERT

 

לפנות בוקר יצאנו רכובים על ג'יפים לסיור זריחה מעל הדיונות של מרזוגה שבמדבר הסהרה. בתום הסיור חזרה למלון. התארגנות ויציאה לקניון הטודרה המרשים. המשכנו לאורך עמק הדאדס הזרוע דקלים ובוסתנים.גיחה מיוחדת לתצפית אל אצבעות הקופים-מטודרה המשך לבולמן דאדס פנינו ימינה לקניון הדאדס לתצפית המיוחדת. משם המשכנו  לאורך דרך אלף הקסבות עד הגיענו לווארזאזאת. העיר המדברית המיוחדת, ממוקמת בשיפוליו הדרומיים של האטלס הגבוה.

 

יום 6

איט בן הדו –  אוריקה - מרקש

AIT BEN HADDOU - OURIKA - MARRAKECH

 

היום התחלנו את המעבר צפונה עד למרקש. ביקור מיוחד ב"אם כל הקסבות" – איט בן הדו. המשכנו  לעמק האוריקה הציורי על כפריו הברברים הפזורים לרגלי האטלס הגבוה ונתרשם מסגנון החיים של תושבי האזור. ביקור בבית ברברי טיפוסי,ביקור בקבר הצדיק שלמה בן לחנס. (הנחש).בתום הביקור המשך למרקש פנינת הדרום והחשובה בעריה והיא אחת הערים המלכותיות של מרוקו. סיור הכרות ראשון במקום.

 

יום 7

מרקש

MARRAKESH

 

מרקש נוסדה לפני 1000 שנה כבירת האלמורבידים ומאז הפכה לבירה של דרום מרוקו.בעקב יצאנו לגיחה אל הכיכר המיוחדת  ג'מע אל פנה  המיוחדת והמפורסמת בה קיימת פעילות ססגונית בכל שעות היום והערב: לוליינים, זמרים, מאלפי נחשים וקופים. דוכני מזון מהיר מרוקאי, מגידי עתידות, רקדנים, מספרי סיפורים ומוכרי מים.

למחרת יצאנו לסיור -  ב"עיר האדומה" ביקרנו בקוטוביה, אחד ממסגדי הפאר. ביקור מיוחד בארמון הבהייה( ארמון מרשים מהמאה  ה19 אותו בנה אחד מווזירי המלך),ביקור  בקברי הסעידים וברובע היהודי(המלאח).ביקור בבית הכנסת במקום.

בערב – יצאנו למופע הדגל של הפולקלור המרוקאי – "פנטזיה שה עלי", שם נהנה מעולמם של הברברים, ריקודים ושירה לצד רוכבי סוסים.

 

יום 8

מפלי אוזוד – בין אל ווידאן – קזבלנקה

 CASCADES OF OUZOUD - CASABLANCA

 

נפרדנו ממרקש ליום טיול מהנה באתרי הטבע של הרי האטלס התיכון. ביקור במפלי המים הגבוהים ביותר במרוקו – מפלי אוזוד צפינו על בין אל ווידאן (בין שני הנהרות), האגם המלאכותי הענק. נמשיך לבני מלל ומעיינות אסרדון (שם גם סעדנו את לבנו בטאג'ין מקומי) ובסיומו של יום הגענו לקזבלנקה.

 

יום 9

קזבלנקה

CASABLANCA

 

יצאנו לסיור  בעיר הגדולה והמודרנית שנשארו בה רישומים חזקים מתקופת השלטון הצרפתי. ככר מוחמד החמישי הבזאר הצבעוני והססגוני . העיר החדשה והעיר העתיקה ולא נחמיץ ביקור במסגד חסן השני, שבנייתו הסתיימה בשנת 1993. בתום הסיור טיילנו רגלית בטיילת ועצרנו להפסקת קפה מול האלנטיק. בהמשך סיירנו ברובע העשירים"אנפה את שעות אח"צ העברנו בביקור וקניות בבזארים המפורסמים של קזבלנקה.

 

יום 10

קזבלנקה – תל אביב

CASABLANCA – TEL AVIV

 

בתום השהיה בקזבלנקה ובמרוקו, התארגנות ויציאה לנמל תעופה לטיסה דרך יעד ביניים חזרה ארצה. תם ונשלם סיורנו המקיף במרוקו המסתורית.