גואטמלה - תעודת זהות
הדת : הרוב נוצרי קתולי.מעולם לא הייתה אורתודוכסית במיוחד בריכוזי האוכלוסין של המאיה.המיסיונרים במאה ה16 התירו לילידים לשמר גם אלמנטים שמאניים והאנמיסטיים הקשורים למאיה.

מאת:
ניסים חיימוב



גואטמלה תעודת זיהוי

מיקום: מרכז אמריקה.גבולות: מקסיקו בצפון ובמערב.האוקיינוס השקט בדרום מערב.בליז בצפון מזרח,הים הקריבי שבאוקיינוס האטלנטי במזרח,הונדורס במזרח,אל סלוודור בדרום מזרח.

שטח: 108,889 קמ"ר

אוכלוסיה:15 מיליון נפש.

עיר בירה :גואטמלה סיטי

שפה רשמית :ספרדית (קיימות שפות מאיה)

מטבע: קצאל

שעון: מאחר את שעון ישראל ב 8 שעות.

אקלים: טרופי חם,אך ממוזג יותר ברמה.מרבית הערים מרוכזות בחלקה הדרומי (ההררי) של המדינה.

גאוגרפיה: מרבית המדינה הררי,למעט 1.קווי החוף 2. השפלה של מחוז פטן המשתרע על פני צפונה של המדינה.

כלכלה:המגזר החקלאי מהווה רבע מהתוצר הלאומי הגולמי,שני שליש מין היצוא,חצי מכוח העבודה,עיקר התוצרת קפה ,סוכר ובננות.

דת:הרוב נוצרי קתולי.מעולם לא הייתה אורתודוכסית במיוחד בריכוזי האוכלוסין של המאיה.המיסיונרים במאה ה16 התירו לילידים לשמר גם אלמנטים שמאניים והאנמיסטיים הקשורים למאיה.

היסטוריה: בין המאות ה 4 ל 11 הייתה שפלת מחוז פטן מרכז של תרבות המאיה.לאחר הקריסה של ממלכות השפלה , השתלטו  הספרדים על האזור (1523)  בעקבות עבודה מסיונרית כבדה נעלמה כמעט כל הספרות הפרה קולומביאנית הכתובה .עם זאת שרד ספר אחד חשוב: ה"פופול ווח" POPOL VUH,ספר המועצה בשפת הקיצ'ה .ספר זה מתאר את מיתוס הבריאה לפי הקיצ'ה. 1821 גואטמלה משתחררת מספרד.תחילה כחלק מהפרובינציות המאוחדות של מרכז אמריקה.ורק ב 1840 זכתה גואטמלה  לעצמאות של ממש. מאותה עת ועד 1996 עברו על המדינה תהפוכות רבות הכוללות מלחמת אזרחים ,התערבות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית ו CIA.

כיום האלימות פחתה ומתנהל משטר דמוקרטי .הבחירות האחרונות נערכו ב 2007.