איזה ערכים מוסיקליים הביאו איתם העבדים מאפריקה
לפני 300 שנה העבדות הייתה נפוצה בברזיל,הקולוניאליזם הפורטוגזי הביא עמו עבדים מאפריקה כדי לעבד את מטעי הטבק וקנה הסוכר.

מאת:
ניסים



קפוארה,בלוז... גו –קה  .קונגה.. סלסה.  והקשר לעבדים מאפריקה

 

קפוארה

מעריכים שבמהלך ההיסטוריה של העבדות הובאו לברזיל יותר מ 2 מיליון עבדים.באותה העת החלה להתהוות צורתה הבסיסית של הקפוארה בטכניקת לוחמה והגנה עצמית.הקפוארה שימשה לעבדים כמקור לשחרור לחצים והתפרקות מצד אחד ומצד שני לימוד תורת לחימה המשלבת ריקוד ומוסיקה הבאה להסוות את הכוון הלוחמני / הגנתי.

הבלוס

מקורו בשילוב שירי נשמה של העבדים השחורים (בעיקר בארצות הברית במאה ה19) כשהעבדים עבדו בשדות הכותנה עבודה פיסית קשה מאוד בתנאי מחיה מינימליים,נוצרה התבטאות חדשה למצוקתם בצורת שירי הבלוז שתארו בתכנים שלהם נבואות נחמה מהתנ"ך או שירי עצבות.

קונגה....

מוצאה מריקוד פולחני אפריקאי אותו הביאו עימם העבדים שהגיעו לקובה.הנגנים מכנסים לטרנס של תיפוף במשך שעות ונדמה שהם לעולם אינם מתעייפים.

ריקוד הגו –קה  מגואדלופ,

ריקוד המשמר עד היום תנועות של הגבלת השלשלאות אותן נשאו העבדים או סימלו את המכות שספגו מאדוניהם.