טרמיטים
טרמיטים סידרה של חרקים החיים בחברה במושבות גדולות של אלפים ועד מיליוני פרטים. כ 2750 מינים ידועים בעולם כולו.הטרמיטים בטבע תורמים למערכת האקולוגית ותרומתם הגדולה היא התפקיד שהם ממלאים במחזור העץ ובחומר צמחי.יש בתרומתם גם כדי להבטיח שהקרקעות הן נקבוביות.מכילות חומרים מזינים ובריאים מספיק התומכים בצמיחת הצמח. היכן מצויים הטרמיטים: 1. בתוך הקרקע או בעצים. 2. באזורים טרופיים הם בונים את קיניהם (מושבותיהם) בתלולית מעל פני הקרקע בדרך כלל בסמוך לעצים.

מאת:
ניסים חיימוב



טרמיטים

הסטוריה: הטרמיטים הקדימו את הנמלים במיליוני שנים.

מה הם אוכלים:ובכן הטרמיטים מרכיבים לעצמם את ה"ארוחה" חלקי צמחים,חלקי עץ מיובשים,ופטריות.

מושת הטרמיטים : במקור נוסדת סביב הזוג המלכותי שהשיר את כנפיו בנה לעצמו פינת סתר ובמקום זה מטילה הנקבה את ביציה שמהם בוקעים הזחלים...

מספר הבייצים שהמלכה מטילה יכול להגיע למיליון בייצים בשנה.

10% מהצאצאים הופכים לחיילים (בעלי ראש גדול ולסתות מפותחות  להגנה בעיקר מפני נמלים .שאר האוכלוסיה הם פועלים.

הפועלים הם אלה הדואגים לבניית הקן באמצעות הדבקה של גרגרי אדמה ורוק והפרשות של הפועלים .לעיתים המושבה מחולקת לחלק התת קרקעי ולחלק החיצוני.בתוכם קיימים :1. חדרי איחסון 2.גידול הזחלים 3.גני פטריות,להשלמת צרכי המזון 4. התא המלכותי.

כינוי נפוץ למושבות הללו – "טרמיטריום" והם שורדים עשרות שנים.

הטרמיטים מפרישים את הפרומון (גם הנחש) יש לנו כאן תקשורת כימית:הם מפעילים את הפרומון בהתאם למשימה- ישנו פרומון האזעקה,ישנו פרומון המופרש ע"י הפועלים החוזרים מאיסוף המזון הם משאירים עקבות (נקרא לו :פרומון מסלול לצורך העיניין)וזה מקל על חבריהם במציאת המזון.