מסלול טיול מומלץ פורטוגל ומדירה
להלן מוצא טיול עומק לפורטוגל ומדירה,מסלול אותו ביצעתי מספר פעמים ואני בהחלט ממליץ עליו.

מאת:
ניסים חיימוב



מסלול הטיול לפורטוגל ומדירה 

 

יום 1: תל אביב – ליסבון

 ניפגש בנמל התעופה ע"ש בן גוריון ונמריא בטיסת בוקר דרך יעד ביניים באירופה לליסבון, בירת פורטוגל. עם ההגעה נצא לסיור מודרך בעיר הבנויה על גדות נהר הטאז'ו. נראה את שדרותיה הרחבות והיפות של העיר, נבקר ברובע "אלפאמה" העתיק  שבו רחוב היהודים, ניסע לאורך נהר הטאז'ו עד לרובע בלם, נראה את מנזר חרונימו המפואר ונצפה באנדרטה המרשימה למגלי הימים והיבשות במגדל בלם.
בערב נטייל ברובע ה"באריו-אלטו".

 

 

האקוודוקט בליסבון
האקוודוקט בליסבון

 


יום 2: אשטוריל, קאשקאייש, קאבו די רוקה, סינטרה


אחרי ארוחת בוקר, נצא ליום טיול מלא אותו נתחיל בעיירת הנופש אשטוריל, הנחשבת לאתר בילויים יוקרתי ובה מתקיים מידי שנה מרוץ המכוניות היוקרתי "פורמולה 1". נמשיך לעיירת הדייגים קאשקאייש וכן לקאבו די רוקה, הנקודה המערבית ביותר באירופה, על חוף האוקיינוס האטלנטי.נסיים את היום בביקור בסינטרה מוקפת היערות, שהייתה בעבר מקום הנופש המועדף על בני האצולה הפורטוגלית ובה שוכן הארמון המלוכה בעבר.
 

יום 3: אובידוש, אלקובסה, בטאליה


בבוקר, ניפרד מליסבון ונעשה דרכנו צפונה לאובידוש, עיר מוקפת חומה מהמאה ה – 17, בה הזמן כאילו קפא מלכת. נמשיך לאלקובסה, בה נראה את מנזר מריה דה אלקובסה, מהמונומנטים החשובים בפורטוגל הקשורים לסיפור אהבתם הטראגי של המלך פדרו הראשון והיהודייה אינס דה קסטרו. הלאה לנזארה, כפר דייגים עתיק וציורי השוכן על מצוק לחוף האוקיינוס האטלנטי. נתרשם משלל הדגה של הדייגים המקומיים, נטייל בסמטאות הצרות ונצפה בצוקים המזדקרים בחוף. בהמשך נגיע  לבטאליה, בה שוכנת אחת מפניני פורטוגל – מנזר בטאליה, בעל צירוף מרשים של סגנונות הגותיקה והמנואליאני אשר נבנה במשך כ – 200 שנה, החל מהמאה ה – 14. נסיים את היום במלון באזור פטימה.
 

יום 4: פטימה, טומר, קואימברה


עם בוקר נערוך סיור היכרות בפטימה, הנחשבת כמקום הקדוש ביותר בפורטוגל ואחד המקודשים באירופה. נמשיך לטומר, בה נמצאת המצודה הצלבנית המפוארת שתחתיה שוכן בית הכנסת היהודי ופה היה מרכז המסדר הטמפלרי. בהמשך נגיע לקואימברה, בירת פורטוגל בעבר השוכנת על גדות נהר מונדגו. נערוך סיור היכרות בעיר ונבקר באוניברסיטה העתיקה, שנוסדה לקראת סוף המאה ה – 13. לינה באזור

 

פטימה נחשבת מקום קדוש, מאחר ועל פי הנצרות שם התגלתה אימו של ישו בשנת 1917, ב-13 לחודש במהלך שישה חודשים בפני שלוש ילדים אחרי המיסה של יום ראשון במאי אותה שנה. מאז באים מבקרים רבים לעיר והולכים בעקבות ההתגלות של הגברת מפטימה.

 

 

 

בית מסורתי משוחזר בסנטנה
בית מסורתי משוחזר בסנטנה

 


 יום 5: יער בוסאקו, בלמונטה


נתחיל יום טיול זה בביקור ביער בוסאקו, מהיערות העתיקים באירופה. נמשיך לבלמונטה, עיירה בה חיים צאצאי האנוסים של פורטוגל שחזרו ליהדותם. לקראת סוף המאה ה-20 קיימה הרבנות הראשית לישראל מבצע "השבה ליהדות", בה גוירו מרבית אנוסי בלמונטה ולרגל יובל 500 השנה לגירוש יהודי פורטוגל, נחנך במקום ב-1996 בית כנסת ומוזיאון יהודי, בהם אף נבקר. דרכנו בהמשך תביאנו ללינה באזור גוארדה.

 

יער בוסקו, נחשב לפנינת טבע בפורטוגל. הוא פרוש על רכס הרי אשטרלה, ונקבע במאה ה-11 כגבול בין ספרד לפורטוגל. ביער אפשר למצוא עצי דולב, אלונים, אלוני שעם ועצים נוספים. ביער נמצא גם את ארמון הציד של מלכי פורטוגל.בשנת 1095, נתן מלך ספרד את היער לביתו הלא החוקית ועיגן זאת בחוק. מאז היער שייך למלכים...

 
יום 6: עמק הדואורו, פורטו


יום טיול מיוחד לפנינו בעמק הדואורו, מאתרי הטבע היותר ידועים של פורטוגל. ניסע צפונה, נראה את נהר הדואורו ונגיע לוילה ריאל. נמשיך לפאסו דה רגואה ממנה ניסע ברכבת לפורטו, העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה בפורטוגל, השוכנת אף היא לחוף האוקיינוס האטלנטי.
בערב נצא לסיור ערב מיוחד בעיר, כולל צפייה בגשרים המוארים.
 
 

יום 7: פורטו, שייט בנהר הדואורו

 

את הבוקר נתחיל בסיור מודרך בעיר שנתנה את שמה לשם המדינה (פורטוגל), לשפה הפורטוגזית וליין הנודע פורטו, ואשר אף הוכרה ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמי. נערוך שייט מהנה בנהר הדואורו, נסייר בין כיכרות העיר וברובע ריביירה המיוחד, השוכן למרגלות גשר דום לואיש – סימלה של פורטו. נבקר בקתדראלת סאן פרנצ'סקו ובארמון הבורסה (במידה ויתאפשר). נסיים את הסיור בביקור במרתף יין פורטו מקומי ואופייני, כולל טעימת יינות.

 

 
יום 8: מדירה, פונצ'אל


אחרי ארוחת בוקר ניצא ל- Highlight  של הטיול. נטוס לפונצ'אל, בירת מדירה-אי וולקני יפהפה, השוכן כ-700 ק"מ מערבית מחופה של מערב אפריקה. עם הנחיתה נערוך סיור במהלכו נבקר בקתדראלה המיוחדת שנבנתה במאה ה–16. נמשיך ל"מרקדו דוס לאבראדורס" – שוק האיכרים הייחודי בו נתרשם מהפרחים, הפירות, הירקות ומגוון הדגים. גם ביקור בגן הבוטני מצפה לנו ונסיים בביקור במרתף יין מקומי, בו נתנסה בטעימת יין מקומי.

 

 

מה מיוחד במדירה? מדירה זה קבוצת איים המורכבת משני איים מיושבים, ושלושה איים לא מיושבים. הייחוד של מדירה הוא בנוף הייחודי שלה, שנוצר כתוצאה מהתפרצות הר געש בעבר. האי מוכר בזכות היין המקומי, פרחים ופירות טרופיים שגדלים בו. חלקים מהאי הוכרזו כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

 

 

 

חוף סלעי בפורט מוניש, מדיירה
חוף סלעי בפורט מוניש, מדיירה

 


יום 9: מדירה המערבית


היום נהנה מטיול מקסים בו נהנה מנופיו הנפלאים של האי. נצא מפונצ'אל  מערבה, לכפר הדייגים קאמרה דה לובוש ("קניון הזאבים"), הממוקם תחת קצהו המזרחי של קאבו ג'יראו, צוק תלול בגובה של 589 מ' בזוית אנכית לים. נחלוף על פני מטעי הבננות בחוף הדרומי בדרכנו לפורטו מוניז, בה נוצרו בריכות אוקיינוס טבעיות.טיולנו ימשיך לפול דה סרה, האזור היחיד השטוח באי בגובה של 1,400 מ' ולסיומו של יום נחזור למלון.
 

יום 10: מדירה המזרחית


היום נשים פעמינו לחלקו המזרחי של האי. נתחיל בפיקו דה אריירו, בגובה של 1,810 מ' מעל פני הים ממנו תצפית נוף נפלאה. נמשיך לקצהו הצפוני של האי ודרך ריביירו פריו נגיע לסנטנה, עיירה אשר היטיבה לשמר את אופייה ובתיה מלפני שנים רבות. דרך פורטו דה קרוז, שהתפרסמה ביין המיוחד שבה ופורטלה נעשה דרכנו חזרה למלון בפונצ'אל.
 

יום 11: מדירה


אחרי ארוחת הבוקר נמשיך את טיולנו באי ונפנה מעט זמן למנוחה, התארגנות וקניות אחרונות.
בהמשך נטוס מפונצ'אל בחזרה לישראל.
 
יום 12:  תל אביב


הסתיים טיולינו בתל אביב.