מסלול מומלץ גיאורגיה
יצאנו לביקור בחבל קאחטי, אזור עתיר גפנים, יקבים ויין לכל סוגיו. בדרכנו, חלפנו בין נהרות, כפרים, יערות טבולים בתוך נופים עוצרי נשימה. נגיע לסירנרי, עיר יפה מהמאה ה- 18,ששוחזרה לאחרונה טיילנו בעיר העתיקה צפינו בחומה ובמגדלי השמירה, צפינו על עמק האלזאני

מאת:
ניסים חיימוב

מסלול הטיול:

יום 1:  תל אביב - טביליסי

ברוכים הבאים לטיול, ניפגשנו בנמל התעופה בן גוריון וטסנו לטביליסי, עיר הבירה של גיאורגיה.

עם הנחיתה העברה למלוננו ללינה (קצרה).

יום 2:  חבל  קאחטי - סירנרי -  מנזר בודבה - שוק הצ'רצ'חלות - אירוח בבית מקומי

יצאנו לביקור בחבל קאחטי, אזור עתיר גפנים, יקבים ויין לכל סוגיו. בדרכנו, חלפנו בין נהרות, כפרים, יערות טבולים בתוך נופים עוצרי נשימה. נגיע לסירנרי, עיר יפה מהמאה ה- 18,ששוחזרה לאחרונה טיילנו בעיר העתיקה  צפינו בחומה ובמגדלי השמירה, צפינו על עמק האלזאני . עצרנו בדוחני הצ'רצ'חלות, הממתק העממי למדנו את תהליך רקיחת הצ'ורצ'חלה המורכב מאגוזים בציפוי רפרפת ענבים מתוקים, ולאחר נסענו להתארח בביתה של משפחה גיאורגית מקומית., ואפיית הלחם גרוזיני. במקום הוגשה ארוחת צהריים טיפוסית, שלוותה בהופעת ריקוד ושירה מסורתיים. בתום הסיור חזרנו לטביליסי להתרשמות ראשונה מהעיר עלינו למרפסת לתצפית כשוואחטנכ גורגאסלי רכוב על סוסו לצידנו ,חזרה למלון ללינה בטביליסי.

יום 3:  טביליסי - מצחטה -  כניסיית הצלב,קאזבגי

ביום השלישי של הטיול יצאנו לכוון למצחטה (בת 3000 שנה) בירתה העתיקה ומרכזה הרוחני של גיאורגיה, התרשמנו מאתריה החשובים: כנסיית הצלב הניצבת על גיבעה רמה כשמתחה זורם נהר המקווארי  (קורה)  וקתדרלת עמוד החיים הנכללים ברשימת המורשת של אונסק'ו.

משם המשכנו לטייל  בנופים מרהיבים לאורך נהר טרג המוביל לכפר קאזבגי, הגדול במחוז.העיירה שוכנת למרגלות פסגת הר קזבק המתנשא לגובה של מעל 5000 מטרים מעל פני הים. התרשמנו מנוף עוצר נשימה, בעת הגעתנו עלינו עם ג'יפים לכנסיית גרגטי מהמאה ה 14 (2170 מ גובה) זהו מסע אל הנוף , צפינו  בקרחון הקווקזי ,בהר קאזבגי, המתנשא לגובה 5047 מ.לינה באזור.

יום 4:  קוטאיסי -  השוק - בית הכנסת -

בבוקר יצאנו לכוון כללי קוטאיסי בדרך ביקרנו במצודת אנאנורי הצופה על אגם זינוואלי . המשכנו לכוון גורי שם עצרנו לרענון ברשת  SMART  ,ביקרנו בכפר קדרים שבדרך והמשכנו לקוטאיסי :ביקרנו בשוק העממי בקוטאיסי ובבית כנסת  של הקהילה היהודית,

בהמשך הגענו ללינת ליילה במלון קסום בשם מלון ספה הנמצא באחת העיירות הסמוכות לקוטאיסי.

יום מס 5 - קוטאיסי - - קתדרלת באגארטי - מנזר גלאתי בורג'ומי. בקוריאני

בבוקר עלינו להרים בסביבת קוטאיסי  ביקרנו בקתדרלת באגארטי העתיקה, שבה פרעו הטורקים ובמנזר גלאתי  אותו ייסד המלך דוד כמרכז תאולוגי חשוב, גם הם נכללים ברשימת המורשת של אונסק'ו.

בהמשך נסענו דרך עיירת הספא המפורסמת בורג'יומי, ודרך הרים מיוערים בואכה לעיירת הסקי הציורית בקוריאני שבקווקז "הנמוך".ביקרנו  בפארק המדהים,המשכנו ללינה בקווקז הקטו בבקוריאני.

יום מס 6 וורדזיה - העיר החצובה בסלע.

בבוקר יצאנו בכוון כללי דרומה לכוון הגבול התורכי לוורדיזיה.

וורדזיה - החדרים החצובים בסלע - פרסקו המלכה תמרה ואביה – קומפלקס מרהיב של למעלה מ- 3000 חדרים חצובים בסלע. המכלול המרשים נבנה ע"י המלך גאורג השלישי ובתו תמרה. נשוב לבקוריאני, בדרך צפינו במצודת חרטוויסי,עלנו על גשר תלוי מעל נהר המקווארי לגדתו השניה.

לינה: בקוריאני.

יום 7:  בקוריאני - גורי - אופליסציחה - טוויליסי

נסענו  לגורי, עיר עתיקה, עיר הולדתו של סטאלין היושבת על דרך המשי המפורסמת. נראה את מוזיאון סטאלין ואת עיר המערות אופליסציחה, השוכנת על דרך המשי המפורסמת .

בהמשך נסענו לטוויליסי שם ביקרנו במוזיאון האתנוגרפי,לאחר מכן פקדנו את אחד ממרכזי הקניות של העיר.לאחר הגעתנו למלון יצאנו לערב מקסים של מוסיקה ריקודים ופולקלור באחד ממועדוני טוויליסי.

יום 8:  טוויליסי – תל אביב

ביום השמיני והאחרון של הטיול המאורגן לגאורגיה, לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לסיור בעיר. עלינו לנקודת תצפית על העיר ונהר המטקוורי החוצה אותה התרשמנו מהמבנים העתיקים וגגותיהם האדומים. נבקר ברובע העתיק, בכנסיית מטחי ,טיילנו בסמטאותיו הציוריות,בית הכנסת ואת קתדרלת SIONIמהמאה ה-7, אשר נבנתה כהעתק מושלם של כנסיית "ציון" בירושלים. המשכנו לשוק אשר בגשר היבש, בהמשך סיירנו בשדרה על שם שותה רוסתווילי (המשורר הלאומי הגרוזיני, מחבר הפואמה "עוטה עור הנמר"), אשר יחשוף בפנינו את בניניה המפוארים הניצבים לאורכה וביניהם בית הפרלמנט, התיאטרון הלאומי ובית האופרה.  בתום הסיור ...פבינו לשדה התעופה ...טיס לתל אביב.