מיאנמר-מסלול טיול מומלץ
נצא ליום סיור בעיר. היא ידועה בשמה הקודם רנגון ומונה כ-5 מיליון תושבים. היא בירתה החדשה של בורמה ונמצאת באזור הפורה של שפכי הנהרות והדלתא של נהר האיראוואדי. העיר עשירה במקדשים בודהיסטים אך היפה והמעניין ביותר הוא מקדש שווא דגון אותו נבקר והוא המקום הקדוש ביותר עבור המאמינים הבודהיסטים

מאת:
ניסים חיימוב



 

 

יום 1 -2: תל אביב-ינגון
נמריא  מנמל התעופה בן גוריון טיסת לילה לבנגקוק בירת תאילנד. ננחת בבנגקוק למחרת בשעות הצהרים ונמשיך לינגון בירת מיאנמר אליה נגיע בשעות הערב המוקדמות. נתארגן ,  נצא  להיכרות ראשונית.
לינה: ינגון.

247.jpg
 
יום 3: ינגון

 נצא ליום סיור בעיר. היא ידועה בשמה הקודם רנגון ומונה כ-5 מיליון תושבים. היא בירתה החדשה של בורמה ונמצאת באזור הפורה של שפכי הנהרות והדלתא של נהר האיראוואדי. העיר עשירה במקדשים בודהיסטים אך היפה והמעניין ביותר הוא מקדש שווא דגון אותו נבקר והוא המקום הקדוש ביותר עבור המאמינים הבודהיסטים ולפחות פעם בחיים על המאמין לעלות אליו לרגל. צריח הזהב של הפגודה מתנשא לגובה של 98 מ' ומהווה את סמלה של העיר. נמשיך לבקר את המתחם הקולוניאלי הכולל את בית המשפט ובית העירייה. משם נמשיך אל האזור העתיק וההיסטורי של העיר. נחווה ונטעם תה בורמזי ונמשיך אל מפרץ ינגון. נבקר את בית הכנסת היהודי משנת 1896 ואת אזור צ'יינה טאון המרשים בססגוניותו וכן את המקדש ההודי לאלה קאלי. נמשיך אל שוק סקוט בעל המבחר המרשים וכן נבקר את פגודת סולה הנמצאת במרכז העיר בעלת המבנה המוזר שבתוכה נמצאת ציצית שערו של הבודהה. נמשיך לסייר מסביב לפארק מהבנדולה הנמצא במתחם הקולוניאלי של העיר.  

יום 4: ינגון - האהו - טאונג'יאי: פסטיבל הבלונים המרהיב
לאחר ארוחת הבוקר, נטוס להאהו שבארץ השאן ונמשיך בנסיעה לטאונג'יאי לפסטיבל הבלונים. פסטיבל הבלונים והאורות הססגוני הזה, משלב הפרחת בלונים העשויים מקני במבוק בצורות שונות עם שלל צבעים ודמויות בעלי חיים מרהיבים ביופיים המסמלים את הפרחת החטאים כמו כן נחווה תחרויות אריגה של בתולות הכפר אל תוך הלילה האורגות את גלימות הנזירים אשר יקבלו אותם עם בוקר. חגיגת האורות והזיקוקים המאירים את שמי הלילה בצבעוניות מיוחדת, מהווים מופע מרשים ביותר.
לינה באזור טאונג'יאי.
 
יום 5: טאונג'יאי - קאקו - אינלה
עם בוקר נצא לטיול בנוף גבעות קסום, נבקר במתחם קאקו המרהיב של 2000 סטופות! המתחם נמצא בלב אזור פא. נבקר בכפר של שבט הפא-לאונג. בני השבט שמרו על תרבותם, והם נוהגים להתקשט בבגדים צבעוניים ובמחרוזות כבדות על הצוואר ומתפרנסים מחקלאות וייצור סיגרים בורמזים. נראה את בתיהם הארוכים ונצפה על אורח חייהם. בשעות אחר הצהרים נשוט למלון על אגם אינלה.
לינה: אינלה.

 
יום 6: אגם אינלה
לאחר ארוחת הבוקר, נצא אל אגם אינלה הנודע בזכות הגנים הצפים, שבהם מגדלים ירקות על המים ובשיטה המיוחדת שבה משיטים המקומיים את סירותיהם, בעזרת משוטים הקשורים לרגליהם. נחווה שייט בסירת מנועים בין ה"גינות הצפות" ובין סירות הדייגים הקטנות. נראה את בתי הכלונסאות, בית ספר מקומי נטפס במעלה המדרגות לאזור היפה המכונה אלונג סיטהו שם נראה את הסטופה העתיקה עטויית הצמחים. ממקום זה, נוכל לראות את אחד המראות היפים הצופה על אגם אינלה. נמשיך לאחר מכן לשוט על האגם ולהתרשם מאורח החיים המיוחד של תושבי המקום. נעצור בכפר הצף יוואמה ונבקר את פגודת דאו . לינה באזור.
 
יום 7: אינלה - מנדאליי - אמאראפורה - אווה - סאגינאג 
לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לשדה התעופה ונטוס למנדאליי, העיר השנייה בגודלה בבורמה ובירתה הקודמת וכיום מהווה מרכז דתי ותרבותי חשוב. נמשיך בנסיעה לאמאראפורה – עיר חיי הנצח - אשר שימשה כבירה העתיקה של בורמה והיא שוכנת על הגדה הדרומית של נהר האיראוואדי. כיום היא מהווה מרכז רוחני לאלפי נזירים בודהיסטים החיים באחד המקדשים הרוחניים הגדולים במדינה - המהגנדאיון. נוכל להתרשם מהמספר הרב של הנזירים וממהלך החיים במקום. נמשיך בביקור במפעל לאריגת המשי שהוא מיוחד למקום. אחר הצהריים, נמשיך לאווה אשר שימשה גם היא כבירה העתיקה. נעלה על ריקשות הרתומות לסוסים לחוויית הביקור במקום ונמשיך לסאגיאנג להתרשם משש מאות הפגודות הלבנות והמקדשים שבאזור. גבעת סאגיאנג ידועה כמרכז הרוחני של בורמה וביתם של יותר משלושת אלפי נזירים ו-100 מרכזים רוחניים למדיטציה. בערב, נחזה בשקיעה מגבעת סאגיאנג לינה במנדאליי .
 
יום 8: מנדאליי - מינגון - מנדאליי
נתחיל את סיורנו בעיר מנדאליי ונבקר את פגודת מאהאמיאטמוני. זוהי הפגודה העתיקה ביותר בבורמה עם הדמות של הבודהה בתנוחה המדיטטיבית. נמשיך לאחר מכן בביקור ב"עלה הזהב" מקום לעבודות יד ואמנות מקומית. נמשיך למפעל השיש המיוחד לאזור ולפגודת קות'ודאו המפורסמת ב729 אבנים החרוטות בכתבים הבודהיסטים והידועה כספר הגדול ביותר בעולם. נמשיך לבקר ולהתרשם מהמבחר העצום של המקדשים הבודהיסטים המיוצגים בעבודות עץ מיוחדות כמו במקדש שוואננדאו ומפגודת קיאיוקטווגי עם הדמות הגדולה של הבודהה היושב. לאחר מכן, נבקר בשוק הצבעוני והמעניין זצ'ו. אחר הצהריים, ניסע לז'טי לשייט ונגיע למינגון. בזמן השייט, נראה את מגוון סירות העץ ורפסודות הבמבוק המשייטות ונושאות סחורות שונות במעלה ובמורדות הנהר. נמשיך בביקור לראות את הפגודה הבלתי גמורה, את פעמון מינגון הידוע כפעמון הגדול בעולם. נמשיך לבקר את פגודת הסינביום ונהנה מהשקיעה המרהיבה בדרך חזרה למנדאליי. ארוחת ערב ולינה במנדאליי.
195.jpg
יום 9: מנדאליי - באגאן
ניסע לשדה התעופה לטיסה לבאגאן. העיר נוסדה במאה ה-11 לספירה והיוותה כמקום מושבה של השושלת המינאמרית. נתחיל את ביקורנו בשוק הצבעוני ניאיונג , נבקר בשווזיגון פגודה עם סטופת הזהב המרשימה, מקדש המערה ווטקי-אין גוביאאוקי עם ציורי התמשיח המרהיבים. כמו כן, נתרשם מהמקדשים המגולפים וכן מאננדה, שהוא המקדש העתיק ואחד המיוחדים שנשתמרו. נבקר גם את המקדש הגבוהה ביותר בבאגאן ת'אטביניו. גובהו מגיע לכדי 61 מ'. נמשיך בסיור למקדש המאינגי המפורסם בארכיטקטורת הלבנים המאפיינים את המקדש הזה. ארוחת ערב במסעדת ננדה עם מופע בובות. מסורתי.
לינה: באגאן. 
 
יום 10:  באגאן - ינגון
נמשיך לבקר בבאגאן ונראה תהליך ייצור של לקה מסורתית על העבודות המקומיות. ציפוי מסורתי זה ידוע כאחת מעבודות היד המיוחדות בעלות המסורת רבת השנים. נמשיך לבקר בכפרי הסביבה של מיננת'ו ובמקדשי האזור כמו פאיאת'ונזי, סולאמוני, וסינביושין. נמשיך דרך הכפרים ננדאמיניו ומינאת'ו. אחר הצהריים ניסע לשדה התעופה לטיסה לינגון.